“Kağıt üzerinde şeflik, felakete davetiyedir”

Kütahya’da bir inşaat şantiyesinde meydana gelen ve üç işçinin hayatını kaybetmesiyle sonuçlanan feci kaza, şehirde derin üzüntüye neden olurken iş güvenliği tartışmalarını da yeniden alevlendirdi. TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) Kütahya İl Temsilcisi Selçuk Yenidoğan, yaşanan acı olayın ardından sert bir açıklama yaparak yetkilileri ve sektör temsilcilerini acil önlem almaya çağırdı.

İlimizde faaliyet gösteren bir inşaat şantiyesinde yaşanan ve iki işçinin yaşamını yitirmesiyle sonuçlanan elim olay üzerine yazılı bir açıklama yayımlayan İMO Kütahya İl Temsilcisi Selçuk Yenidoğan, hayatını kaybeden işçilere Allah’tan rahmet, ailelerine ve inşaat emekçilerine başsağlığı diledi.
Yaşanan kayıpların basit birer “kaza” ya da “kader” olarak geçiştirilemeyeceğini vurgulayan Yenidoğan, olayın arkasında yatan yapısal sorunlara dikkat çekti. Yenidoğan, “Bu acı kayıplar; inşaat sektöründeki yapısal sorunların, denetimsizliğin ve iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerindeki yetersizliklerin bir sonucudur. Bu olay, yıllardır bıkmadan usanmadan dile getirdiğimiz ‘Şantiye Şefliği’ müessesesinin ne kadar hayati bir öneme sahip olduğunu en acı şekliyle bir kez daha yüzümüze çarpmıştır” ifadelerini kullandı.
Şantiye şefliği görevinin sadece resmi bir prosedürden ibaret görülmesini eleştiren Selçuk Yenidoğan, kamuoyunun ve yetkililerin dikkatini şu noktalara çekti: “Yapı ruhsatı almak için kağıt üzerinde doldurulan bir formalite değildir. Şantiye şefi; inşaatın fen ve sanat kurallarına, standartlara ve mevzuata uygun yürütülmesinden sorumlu, sahanın beyni, gözü ve vicdanıdır. Sahada fiilen bulunmayan şefler yüzünden iş sağlığı sahipsiz kalmaktadır. İskele kurulumundan kazı çalışmalarına kadar her aşama anlık denetlenmelidir. Şefin sahada olmadığı her dakika, işçilerin hayatıyla kumar oynamaktır. Bir mühendisin aynı anda birden fazla ve birbirinden uzak şantiyelerde görevlendirilmesi mantıken sürdürülemez. Nitelik ve büyüklük göz edilmeksizin, her şantiyede tam zamanlı bir şantiye şefi bulundurulması zorunlu olmalıdır.”
İnsan hayatının hiçbir inşaatın maliyet hesabından veya kar marjından daha ucuz olmadığını belirten İMO Kütahya İl Temsilcisi Yenidoğan, meslektaşlarının sadece birer “yasal sorumluluk paratoneri” olarak görülmesine ve işçilerin güvencesiz ortamlarda çalıştırılmasına tahammüllerinin kalmadığını ifade etti.
Yenidoğan, açıklamasını şu sözlerle noktaladı: “Yaşanan bu acı olayın tüm yönleriyle aydınlatılması, ihmali bulunanların yargı önünde hesap vermesi için hukuki sürecin sonuna kadar takipçisi olacağız. Yeni acıların yaşanmaması için tüm yetkili kurumları derhal sorumluluklarını yerine getirmeye, denetimleri artırmaya ve şantiye şefliği yönetmeliğini insan hayatını merkeze alacak şekilde acilen revize etmeye davet ediyoruz.”
HABER MERKEZİ

Bir Cevap Yazın

Kütahya Gazetesi sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya Devam Edin